Pragniemy Państwa poinformować, że dniem 31.10.2020 Świnoujska Organizacja Turystyczna ukończyła realizację projektu pt. „Kampania promująca bezpieczną turystykę na Wyspie Uznam po Covid – 19”. Projekt został dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa (Fundusz Małych Projektów w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie/Brandenburgia / Polska w Euroregionie Pomerania)”.
Kampania promująca bezpieczną turystykę na Wyspie Uznam po Covid–19 była realizowana w terminie 22.06.2020 – 31.10.2020.
Nowa rzeczywistość i związane z nią ograniczenia w przemieszczaniu oraz zamknięcie granic spowodowało drastyczny spadek ruchu turystycznego na wyspie Uznam, odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania branży turystycznej w tej jakże nowej i trudnej dla wszystkich sytuacji było zorganizowanie i zaplanowanie na nowo skutecznych narzędzi promocyjnych, stąd też decyzja o wdrożeniu projektu szeroko zasięgowej kampanii promocyjnej Wyspy Uznam, skierowanej głownie na Polski i niemiecki rynek.
Projekt miał na celu dotarcie do turystów zarówno polskich i jak niemieckich z informacją
o bezpieczeństwie turystyki na wyspie Uznam, wynikającym min. z walorów przyrodniczych wyspy. Wszystkie działania w kampanii zostały zaplanowane tak, aby zachęcać turystów do korzystania z wysokich standardów bezpieczeństwa turystycznego w nowej rzeczywistości oraz budowanie świadomości dotyczącej bezpiecznej turystyki w czasie pandemii oraz propagowanie bezpiecznego i świadomego wypoczynku.. Celem kampanii oprócz zwiększenia ruchu turystycznego było także wspieranie lokalnej przedsiębiorczości tj: hotelarzy, gastronomii oraz wszystkich jednostek związanych z szeroko rozumianą branżą turystyczną, która jest kluczową dla tego obszaru aktywnością gospodarczą. Głównym założeniem kampanii było dotarcie do minimum miliona potencjalnych turystów.
W realizacji projektu decydującą rolę odegrała zintegrowana szeroko zasięgowa kampania promocyjna. Jej elementami było min. budowanie rozpoznawalności marki Wyspy Uznam jako bezpiecznej destylacji turystycznej w klasie premium. Kampania uwzględniała kompleksowo rozbudowany media plan zaczynając od działań w przestrzeni internetowej czyli reklamy i działań w Google, na Instagram oraz Facebook, marketingu cyfrowego – czyli działalności promocyjno reklamowej opartej na formatach cyfrowych, pełnowymiarowych działań z zakresu public relations, marketingu treści – czyli generowaniu z góry określonych, odpowiednio targetowanych przekazów, komunikacji w mediach społecznościowych, spotach i filmach reklamowych w ogólnopolskiej i regionalnej telewizji oraz radiu. Kampania promująca bezpieczną turystykę na Wyspie Uznam po Covid – 19 to również działania z zakresu reklamy outdoor w przestrzeni miejskiej – billboardy o wielkości 18 m2, które można było zobaczyć w 10 największych polskich miastach. W kampanii nie brakuje także współpracy z mediami lokalnymi, największymi serwisami turystycznymi jak Onet Podróże.pl , Nocowanie.pl, WP Turystyka.pl, Reisemagazin.de, Infoturystyka.pl czy lifestylowymi – Strefalifestyle.pl, Damskie sprawy.pl, Kobietanaczasie.pl.
Dodatkowo postało miejsce, będące skarbnicą wiedzy przede wszystkim dla turystów, czyli dedykowana dwujęzyczna strona internetowa usedom.com.pl, która jest w pełni zsynchronizowana z turystycznym serwisem internetowym – visit.swinoujscie.pl, funkcjonującym w języku polskim, angielskim, niemieckim i czeskim. Znajdą się tam praktyczne informacje dotyczące min. atrakcji na wyspie, bezpieczeństwa, aktualnych wymogów sanitarnych , aktualności, praktycznych wskazówek dla podróżujących itp. Na stronie dostępne są do pobrania materiały dotyczące bezpieczeństwa podczas wypoczynku, jak również broszurę informacyjną dedykowaną specjalnie dla branży turystycznej.
W broszurze znajduje się pakiet przydatnych informacji np. schemat postępowania gdy w danym obiekcie zdarzy się Covid lub informacje jak skutecznie promować się w dobie pandemii przy wykorzystaniu nowoczesnych i szeroko dostępnych narzędzi marketingowych.
Dzięki wszystkim powyższym zabiegom marka Wyspy Uznam została pozycjonowana w klasie premium. Wyspa pokazana jako lider bezpieczeństwa, jakości oraz wysokich standardów porównywalnych z międzynarodowymi kurortami.
Oczekiwanym, a zarazem osiągniętym rezultatem w kampanii była intensyfikacja i zacieśnienie współpracy instytucji w zakresie promocji bezpiecznej turystyki na Wyspie Uznam, propagowanie bezpiecznej turystyki oraz zwiększenie ruchu turystycznego na Wyspie.